Janette en Michiel op reis

Moskou

Zo...... de kop is er af!

Na een weekend vol met afscheid nemen zijn we gister dan eindelijk aangekomen in de grote stad Moskou. And big it is! De grootste stad van europa met 15 miljoen inwoners waarvan er 9 miljoen dagelijks met de metro naar hun werk gaan. Spits in NL is er niets bij.

We zijn netjes door de reisorganisatie opgehaald op het vliegveld. Een grappig russisch/engels sprekend meneertje die ons tijdens de twee uur durende rit naar het hotel ons van allerlei leuke trivia voorzag . Zo hebben we bijvoorbeeld een 'snakebar' vlak bij het hotel. Helaas geen slang te bekennen, wel een berenklauw.

Gister natuurlijk direct even met de sovjet metro naar het Rode Plein gegaan. Best indrukwekkend. We waren allebij behoorlijk gaar van de reis (3:30 opstaan is niet bevordelijk voor het energiepeil!) dus zijn heerlijk in het naastgelegen park gaan liggen. Prima sfeertje daar, beetje vondelpark idee.

Na een prima nacht in het typisch Russische hotel zijn we redelijk fris en fruitig opgestaan. Vandaag nog even qualitiy time in Moskou en dan........... de trein der treinen!

p.s. Riet en Wolter, super bedankt dat jullie ons weg hebben gebracht. Was vroeg hè?

So ...... the head is off!

After a weekend full of farewell, we finally arrived in the big city Moscow. And big it is! The largest city in Europe with 15 million inhabitants of which 9 million daily going to work with the subway. Our travelagent picked us up at the airport. A funny russian / english mister wasevident to us during the two hour ride to the hotel andprovided us with all sorts of fun trivia. For example we have a 'snakebar' near the hotel. Unfortunately, nosnakes in sight, only some snacks. Yesterda we tookthe Soviet underground to theRed Square. Pretty impressive. Both of us were really tired from the journey (3:30 rise is not useful for the energy level!) sosettled in the adjacent park. Great atmosphere there, little 'vondelpark' . After a good night in the typical Russian hotel we were reasonably fresh and fruity. Todaywe have somequalitiy time in Moscow and then ........... the train of trains!

Riet and Wolter, thanks a lot for bringing us to the airport.

Wolter en Riet

Veel plezier in Moskou! Enne.... ga maar geen Russische roulette spelen. Je weet maar nooit hoe 't afloopt!
Voor morgen alvast een gezond zitvlees toegewenst!

leon en leandra

veel succes,
ik heb trouwens nog een programma over trein surfen gezien in moskou. en uuuuh wel er in zitten heh en niet er boven of voor op ;-)
groetjes

Yvonne

Succes met jullie reis. Geniet ze. Ik zag bij jp en sheila jullie site. Ik ga jullie zeker regelmatig op de site kijken hoe jullie reis verloopt.

dirk visser

janette, michiel,

ben jaloers op zo een avontuur.
Hildegard en ik zitten op de boot der boten !
Niet in Moskou, maar in Bolsward.

Groten en heel veel plezier.

Henk Zeeman

Geweldig om te reizen en te weten dat je nog zoveel moois gaan zien en meemaken. Misschien een rendez-vous in Cambodja in November ? Tot die tijd blijf ik jullie blog volgen